Pages

Friday, December 16, 2011

Prinsip Hidup Jadikan Panduan..... LoVe

Assalamualaikum...


ni nak tulis blog nih... heheh... name jer ade blog tapi x penah rajin nak menulis... bukan ape.. agak kebzian larr.. yer la ngan assignment lg... nak2 da nak dekat final nih kan lagi la bz.. seme nak last minute... (tp sbenanye org yg ckp tu suke wat last minute... hehehhe)
ok.. sbenanya bukan ape tertarik lak nek menulis pepgi bute nih sbb kan satu isu.... lelaki... hehehe... sbb sy perempuan.. so isu mesti bertentang....

saya agak pelik la dgn lelaki yg boleh nak g cr perempuan lain sedangkan die tu da ade bini da ade girlfren.... mmg la lelaki boleh kawen banyak.... xpernah pun nak sangkal kann... tp tak boleh ke ade satu rase setia dlam hati dorg nihh... perkare nih mmg la x semua lelaki yg mcm tu.. tapi kebykannya la kann.... heheheh...

Dan satu perkara lg.. yang perempuan pulak.... kenape perlu seorg perempuan nak pegi serang org yg kononnye ade afair ngan pakwe die secara mem.... bute... kann... die nih x boleh ke nak pegi siasat dulu... sape yang betull sape yang salah... mmg kadang2 ade jugak la perempuan yg jenis suke kat hak org,.... tp x semua.... (konon nak wat contoh diri sdiri la nih.. yuckss. hahha) tak maksud saya... seorang perempuan itu dijadikan sebagai seorg yang lemah lembut.... tapi bukan untuk dipijak... dalam lemah lembut tuu semestinya ade ketegasan jugak.. ketegasan yang tak melampau la kann.... kadang2 ade perempuan suke2 nak pegi serang org.. maki hamun sesuke hati yang konon nak bg diri tu puas... tp bukan ke lagi baik kalau untuk permulaan.. berbincang secara baikk.. ckp baik2... tanye kenapa... klu betul org tu niat nak mengambil hak org... so yg tu seelok nye bagi la peringatan... tp pada saya klu dah same2 menggatal (laki n perempuan).. x ade beza klu saya teruskan hubungan dgn lelaki tuu.... tp klu perempuan tu sebaliknya.... so pikir la balik.. sape yang spatutnya diserangkann....


dalam perkara mcm nih pemikiran secara rasional sgt penting...... saya pun agak kesian la pada perempuan yang mengalami nasib mcm nih... tp seelok nya judge secara adil... jgn suke2 nak pegi serang org sesuke hati.... walau saya banyak mengata pasal lelaki yg ade afair len... tp sbenanya klu jadi pada lelaki dimana girlfren die pulak yg ade affair perkara yang sama jugak saya suggest.... mmg berat hati, jantung ,limpa,,, perot sume nak menanggung... tp pikir la untuk dikemudian hari.. kalu sebelum kawen da ade affair2... lepas kawen mcm mane... tp tak salah untuk memaafkan jika pasangan tu dah insaf.....

cuma pada saya... ade org pernah tanya saya banyak mane saya syg die... saya jawap 50%.... klu ade org tanye skarang pun saya akan jawap yg same.. saya hanya akan menyayangi seseorg utk menjadi pasangan hidup hanya 50%....mane lagi 50%? jawapannya... 50% lagi untuk diri saya sendiri... sekurang-kurangnya kalau saya kecewa.... hanya 50%.. tp 100% sayang dan cinta saya pada Allah swt..... itu yang paling utama... Dia tak pernah mengecewakann... klu yer pun die hanya menguji umat nye..... dan setiap yang diberi redha dan berusaha adalah yang terbaikk....


so... sampai sini dulu lahh... ape yang baik jadikan tauladan yang buruk jadi kan sempadan... wassalammm...


(harap-harap takder yang kontrovesi.. ngee ~.~)

1 comment: